تاریخچه ابداع خازن:

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تاریخچه خازن

نگاهی به زمان و تاریخچه پیدایش انواع خازن و خازن های الکترولیتی / تاریخچه خازن شاید از یک پارچ جادوئی به نام پارچ لیدن ( لایدن ) شروع شد. گیلبرت، واژه الکتریسیته را برای نیروی استهلاک بین اجسام نامگذاری کرد. استیون گری، هادی ها را کشف کرد. چارلز دوفی بار میدان الکتریکی را بررسی کرد.این کشفیات همگی در قرن هفدهم اتفاق افتاد.

 

کایتو بزرگترین وارد کننده و پخش کننده انواع قطعات الکترونیکی: ،انواع خازن الکترولیتی و انواع سوئیچینگ :

شرکت کایتو بزرگترین وارد کننده انواع خازن ، خازن الکترولیت ، انواع سوئیچینگ و دیگر تجیهزات الکترونیکی است. این مجموعه با معتبر ترین شرکت های خارجی قرار داد همکاری نزدیک داشته و توانسته تا به امروز به یکی از قطب های وارد کننده و پخش کننده وسایل الکترونیکی در کشور تبدیل شود.

شما می توانید به قسمت فروشگاه این مجموعه در سایت مراجعه کرده و از انواع قطعات الکترونیکی این مجموعه با اقتصادی ترین قیمت ها دیدن فرمایید.

کار ما تامین قطعاتی همچون :

انواع خازن الکترولیت و انواع سوئیچینگ است. برای مشاهده تمامی محصولات کایتو می توانید به قسمت فروشگاه این مجموعه مراجعه کنید

شروع روندی جدید در اتصالات اکترونیکی: ساخت خازن

در اکتبر 1745،دانشمندی آلمانی به نام اوالد گئورگ فون کلسیت با اتصال یک ژنراتور الکترواستاتیک دارای ولتاژ بالا به وسیله یک سیم به لیوان شیشه ای دارای آب، امکان ذخیره انرژی الکتریکی را به وجود آورد. آب و دست این دانشمند بعنوان هادی یا رسانا و شیشه نیز بعنوان عایق یا دی الکتریک عمل کردند. تماس او با سیم باعث ایجاد جرقه های دردناکی شد. یک سال بعد، پیتر موشنبرگ فیزیکدان هلندی، خازنی مشابه یا بطری لیدن یا لایدن اختراع کرد. پس از آن اولین شخصی که توانست چند بطری لیدن را به شکل موازی قرار دهد تا ظرفیت خازن را بالا ببرد، دانیل گرالاث بود.

 

پس از او بنجامین فرانکلین ثابت کرد بار الکتریکی از صاعقه (پدیده ای الکتریکی) نیز ایجاد می شود. که خازن های از این نوع ، به خازن مسطح یا مربع های فرانکلین معروف شدند. او تحقیقاتی در مورد بطری لیدن انجام داد و دریافت که بار الکتریکی در شیشه ذخیره شده نه در آب. بنابر این اصطلاح ” باتری ” را او بکار برد. که سال های بعد برای ساخت بطری لیدن، سطوح داخلی و خارجی را با ورقه های نازک فلزی می پوشاندند و برای جلوگیری از بروز جرقه ها، دهانه های بطری را خالی نگه می داشتند. در سال 1782 خازن های اولیه در برنامه های قدرت بالا مانند سیستم اتومبیل توسط الکساندرا ولتا استفاده شد.

انواع کاغذی:

انواع کاغذی ( دارای نوار کاغذ آغشته به نوارهای فلزی و چرخاندن در استوانه ) در اواخر قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفت. تولید این قبیل خازن ها از سال 1876 شروع و از ابتدای قرن بیستم در ساختار ارتباطات از راه دور مثل تلفن مورد استفاده قرار گرفت. مخترع اولین خازن الکترولیتی ، چارلز پولاک است که دریافت اکسید موجود روی آند آلومینیوم در لحظه خاموش شدن برق نیز به حالت پایدار باقی می ماند که در سال 1896 توسط ایالت متحده ثبت و بعنوان خازن مایع برقی با الکترودهای آلومینیومی معروف شد.

 

خازنهای میکا در سال 1909 به وسیله ویلیام دوبیلیر کشف شد و تا قبل از جنگ جهانی دوم در ایالات متحده مورد توجه و استفاده قرار گرفت. در سال 1944 با توسعه و گسترش مواد پلاستیکی، پیشرفت های چشمگیری در خازن های پلاستیکی مشاهده شد. در ابتدای دهه ۱۹۵۰ خازنهای تانتالیوم جامد بوسیله آزمایشگاه‌ های بل به عنوان یک خازن مطمئن تر برای ترانزیستور اختراع شد. در سال 1957 خازنهای دولایه توسط اچ بکر که امروزه به ابررسانا می شناسیم کشف شد.

 

بنا به عقیده وی که گفت:

دقیقاً مشخص نیست که برای ذخیره انرژی، چه اتفاقی می‌افتد، اما منجر به ایجاد ظرفیت بسیار بالا می‌شود. خازن MOSFET که در ذخیره سازی تراشه های حافظه کاربرد بسیار دارد در سال ۱۹۵۹ به وسیله محمد م. آتلا و داون کهنگ در آزمایشگاه‌های بل کشف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: امکان کلیک راست وجود ندارد

شماره‌های تماس:
۶۶۷۲۸۸۰۱
۶۶۷۲۸۲۹۶
۶۶۷۴۴۶۹۸
۶۶۷۵۰۷۰۳

● ساعات کاری: از ۹:۳۰ صبح تا ۷ عصر
● به جز روزهای تعطیل

درج پیام در سایت

● شماره واتس اپ فروشگاه:
09358121259
● شماره واتس اپ فروش:
09129232704
● شماره واتس اپ فروش:
09351149565
● شماره واتس اپ بازرگانی:
09057191831

درج پیام در سایت