نگاهی به رگولاتور بانک خازنی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رگولاتور بانک خازنی

رگولاتور،  مغز متفکر بانک خازنی ، همانند یک مدیر توانا و تصمیم گیرنده در تجهيزات مانند يک انسان رفتار مي کند و می بایست در لحظات حساس تصميم گيري، بهترين تصميم را در دستگاه بگیرد.  رگولاتورها معمولا برای ارسال دستور قطع و وصل نمودن به کنتاکتور ها نیاز دارند. بنابراین یک بانک خازنی برای این که سیستم نرمال و متعادلی داشته باشد، به رگولاتور و کنتاکتور نیاز دارد.

رگولاتور ها در بانک های خازنی از قدیمی ترین، مهم ترین و اساسی ترین اجزای تابلو برق ها به شمار می روند. رگولاتورهای خازنی دارای یک نمایشگر دیجیتال بوده که امکان بازدید از میزان ولتاژ، جریان، بار راکتیو و ضریب قدرت را به کاربر می دهد. این قطعه به علت داشتن وزن کم و ابعاد کوچک بر روی تابلو برق به آسانی نصب و قابل تنظیم می باشند. رگولاتورها یک وسیله حفاظتی برای بانک خازنی محسوب می شوند به طوریکه حفاظت‌های مختلف مثل قطع جریان و ولتاژ صفر، آلارم و قطع اضافه جریان‌ هارمونیکی و … را انجام می دهد.

 

اکثر رگولاتورهای خازنی دارای هشدارهای افزایش یا کاهش جریان و ولتاژ بوده و اصلاح ضریب قدرت بیشتر و کمتر از حد تعیین شده با ورود و خروج پله ها به مدار را دارند. رگولاتورهای استاندارد دارای 4 الی 12 پل بوده که تعداد پل های موجود در رگولاتور ، تعداد خازن ها برای اصلاح ضریب توان را نشان می دهد. استفاده از رگولاتورهای خازني در مدار الکتريکي باعث ایجاد يک خروجي پايدار مي شود که موضوعي به ظاهر ساده اما مهم و با اهميت است.

 

رگولاتور 1

انواع رگولاتور خازنی و ویژگی آنها

رگولاتورهای Super PFR 06/PFR 12:

این رگولاتور ها از جدید ترین رگولاتور ها به شمار می آید. طراحی این تجهیزات بسیار منحصر به فرد و دارای رابط کاربری موثر و آسان است. با استفاده از این نوع رگولاتورها می توان به درستی و با دقت وضعیت سیستم های هارمونیک را بررسی کرد. این رگولاتور ها دارای ویژگی های خاصی هستند. این ویژه گی ها شامل: دارای خروجی آلارم ، مجهز به اندازه گیری دما ، داشتن تنظیمات دستی و اتوماتیک، مجهز به سیستم FCP، ، مدیریت و تنظیمات کاملا دیجیتالی و… اشاره نماییم. رگولاتور ها معمولا محاسبه کننده و نمایشگر نیز هستند. زیرا این نوع رگولاتور ها به نمایش تعداد پله های خازنی متصل شده، پارامترها و… می پردازند. از طرفی دیگر مقدار کسینوس فی را با مقادیر موثر جریان و ولتاژ محاسبه می کنند. از جمله مشخصات فنی این رگولاتورها ، می توان به درجه حفاظتی 40 IP ، ولتاژ تغذیه برابر با 400 ولت، و خروجی relays, max. 250 V, 10 A, AC1 اشاره نمود.

 

رگولاتور خازنی LOVATO:

این رگولاتورها اصولا برای اصلاح ضریب قدرت در مدار های الکتریکی مورد استفاده قرار  می گیرند. از طرفی دیگر می توان با استفاده از این رگولاتور های خازنی، مقدار خازن را از شبکه تجهیز الکتریکی تعیین نمود. این رگولاتور ها دارای نمایشگر سه رقمی بوده و اعداد را نشان می دهند. این نوع رگولاتورها قابلیت کنترل کنندگی ضریب توان میکروپروسسوری را دارند. دو رله ای بوده و قابل برنامه ریزی هستند.

علاوه بر این، رگولاتورهای خازنی Lovato، دارای پورت سریالی هستند و می توان این سیستم ها را از طریق کامپیوتر تنظیم و تست اتوماتیک کرد. زمان تنظیم رگولاتور های بانک خازنی باید برخی نکات شامل ولتاژی که بوسیله سازنده رگولاتور برای آن در نظر گرفته شده است، با ولتاژ شبکه یکسان باشد. دیگر این که ترانسفورمرهای جریان برق که به منظور تغذیه رگولاتور مورد استفاده قرار گرفته اند، می بایست در ورودی اصلی برق قرار گیرند. بنابراین به این روش می توان هم جریان خازن و هم جریان بار را اندازه گیری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: امکان کلیک راست وجود ندارد

شماره‌های تماس:
۶۶۷۲۸۸۰۱
۶۶۷۲۸۲۹۶
۶۶۷۴۴۶۹۸
۶۶۷۵۰۷۰۳

● ساعات کاری: از ۹:۳۰ صبح تا ۷ عصر
● به جز روزهای تعطیل

درج پیام در سایت

● شماره واتس اپ فروشگاه:
09358121259
● شماره واتس اپ فروش:
09129232704
● شماره واتس اپ فروش:
09351149565
● شماره واتس اپ بازرگانی:
09057191831

درج پیام در سایت