بررسی کاربرد خازن در سیستم صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

درباره خازن در سیستم صوتی

خازن در سیستم صوتی یکی از اساسی ترین قطعات تامین انرژی است. در واقع خازن قابلیت ذخیره سازی انرژی را خواهد داشت. در واقع از قدیمی ترین قطعات موجود در سیستم های الکترونیکی، خازن ها هستند که جایگزین مدل های قدیمی تر از خود شده اند.

باتری های موجود در سیستم ها یا صفحه الکترونیکی نیز به عنوان ذخیره کننده انرژی کاربرد دارند، با این تفاوت که تسریع ذخیره سازی بسیار کمتری را اجرا خواهند کرد.

انواع خازن ها :

بررسی خازن مناسب سیستم صوتی

چگالی انرژی بیشتر خازن ها کمتر از یک باتری است. با این حال یک خازن صوتی می تواند بزرگ تر از سایر خازن ها موجود باشد.

در واقع اگر از خازن به عنوان منبع و ذخیره کننده انرژی استفاده شود، بهتر است با کیفیت ترین و بهترین نوع آن تهیه گردد. به همین ترتیب انرژی ذخیره شده در کمترین زمان ممکن به آمپلی فایر می رسد.

اهمیت کاربرد خازن ها

در مواقعی که از یک سیستم صوتی و آمپلی فایر قدرتمند استفاده می شود، احتمال افزایش انرژی مصرفی خودرو بالا خواهد رفت. در واقع در زمان کمتری میان انرژی تولید شده در باتری ماشین تخلیه می شود، به علت می بایست از خازن مناسبی استفاده کرد.

عدم استفاده از یک خازن موجب عدم رسیدن انرژی به چراغ ها دو طرف خودرو و چراغ های داخل کابین خواهد شد. بنابراین نور تولید شده از چراغ ها بسیار کاهش خواهد یافت.

نحوه عملکرد خازن در سستم آمپلی فایر

همانطور که اشاره شد، در زمان اجرا شدن نت های قوی و بالا آمپلی فایر نیازمند به قدرت و انرژی بیشتری است. به همین علت لازم است جهت تامین میزان انرژی آن از یک خازن استفاده کرد.

یک خازن صوتی با تامین ولتاژ مورد نیاز از باتری خودرو فعالیت می کند. و سپس تمامی این انرژی کسب کرده را ذخیره سازی خواهد کرد تا در زمان ضروری آمپلی فایر را پشتیبانی کند.

همچنین پس از تامین انرژی مصرفی سیستم صوتی، هیچ نگرانی برای انرژی تخلیه شده خازن وجود نخواهد داشت. زیرا ساختار این قطعه به گونه ای است که به راحتی انرژی از دست رفته را بازیابی خواهد کرد.

بررسی محل قرارگیری این خازن ها

خازن های ذخیره کننده انرژی در نزدیکی آمپلی فایر نصب می شوند و در غیر این صوت فضایی نزدیک به سیستم برای آن ها انتخاب خواهد شد.

در واقع این فاصله کم موجب کاهش افت ولتاژ می شود و بنابراین بیشتر سیستم های الکتریکی به طور عادی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

چه زمانی از خازن استفاده شود؟

در صورت استفاده از یک سیستم صوتی و آمپلی فایر قدرتمند ممکن است نیاز به استفاده از یک خازن مناسب باشد، در غیر این صورت پیرو موارد زیر از خازن ها استفاده خواهد شد.

  • گنجایش کم باتری
  • قدرت کم دینام
  • سیم پاور آمپراژ بلند یا ضعیف
  • تقویت آمپلی فایر

خازن های خاص در کایتو

خلاصه مطالب

خازن در سیستم صوتی خودرو به عنوان تامین کننده انرژی مضاعف آمپلی فایبر کاربرد دارد. بنابراین بهتر است در نزدیک ترین محل به آمپلی فایر نصب گردد.

توزیع خازن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: امکان کلیک راست وجود ندارد

شماره‌های تماس:
۶۶۷۲۸۸۰۱
۶۶۷۲۸۲۹۶
۶۶۷۴۴۶۹۸
۶۶۷۵۰۷۰۳

● ساعات کاری: از ۹:۳۰ صبح تا ۷ عصر
● به جز روزهای تعطیل

درج پیام در سایت

● شماره واتس اپ فروشگاه:
09358121259
● شماره واتس اپ فروش:
09129232704
● شماره واتس اپ فروش:
09351149565
● شماره واتس اپ بازرگانی:
09057191831

درج پیام در سایت