درباره کاربرد خازن ها در سیستم موبایل

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بررسی خازن ها در سیستم موبایل

یکی از کارایی مهم خازن ها در سیستم موبایل و تلفن همراه اجرا می شود. این قطعات کاربردی مهم ترین اجزا تشکیل دهنده تلفن های همراه محسوب خواهند شد. به همین علت بسیار اهمیت دراد که درباره کارایی آن ها اطلاعات بالایی را در اختیار داشته باشید.

نگاهی به انواع خازن های :

خازن الکترولیتی

خازن خاص

خازن 

همانطور که مشهود است کارایی خزان به عنوان ذخیره کننده انرژی شناخته می شود، به گونه ای با حفظ جریان و فیلتر کردن آن موجب ارتقا کیفیت سیستم اصلی خواهند شد.

در واقع وابسته به همین تشریح نیز می توان به کاربرد این قطعات الکتریکی در داخل سیستم های تلفن همراه پی برد. در ادامه مطالب به بررسی بیشتر خازن های کاربردی در موبایل ها خواهیم پرداخت.

نقش خازن سرامیکی در سیستم تلفن همراه

همانطور که اشاره شد، تمامی خازن ها به عنوان ذخیره ساز انرژی در قطعات الکترونیکی کارایی دارند. به همین منظور از خازن سرامیکی در سیستم موبایل استفاده می شود. در واقع این قطعه به عنوان خاز های غیر قطبی به رنگ های کرم، زرد، قهوه ای و طوسی در دستگاه ها تعبیه خواهند شد.

علت کاربرد این قطعه، ویژگی های منحصر به فرد آن است. در واقع خازن های سرامیکی حساسیت بالایی به نوسان دما دارند. این حساسیت موجب تغییر عملکرد این قطعه ها شده و پیرو آن در صورت کاهش یا افزایش دما عملکرد موبایل نیز تغییر می کند. به همین علت به عنوان نویز گیر در این سیستم فعال هستند.

درباره کاربرد خازن تانتالیومی

این نوع خازن های کاربردی در سیستم موبایل نیز از انواع خازن های قطبی هستند. این قطعه ها را می توان به رنگ زرد و دارای خطوط قهوه ای در داخل سیستم موبایل ها رویت کرد.

البته در برخی از مواقع از انواع متمایز این قطعه ها استفاده می شود که به رنگ های قرمز یا نارنجی خواهند بود. این قطعات دارای قطب مثبت هستند که پایه بار مثبت آن ها با یک زائده در ساختار خازن مشخص شده است. همچنین در سایر خازن های تانتالیومی شاهد رنگ سفید یا مشکی خواهیم بود که به ط.ر معمول طرف سفید پایه مثبت آن خواهد بود.

سایر خازن های کاربردی در این سیستم

همانطور که اشاره شد، یکی از زمینه های بسیار کاربردی برای استفاده از خازن ها سیستم موبایل ها خواهد بود. همچنین وابسته به نوع موبایل و نیاز های سیستم آن از خازن های متعددی استفاده می شود که تامین کننده انرژی لازم دستگاه ها باشند.

در واقع کاربرد این قطعات محدود به نوع سرامیکی یا تانتالیومی آن ها نخواهد شد. بلکه سایر خازن ها زیر نیز دارای کاربردی های کوچک و موثری در سیستم تلفن های همراه خواهند بود.

  • خازن کوپلاژ
  • ذخیره کننده های متغیر
  • مدل خازن پلاستیکی
  • خازن های کاغذی
  • نوع خازن میکا
  • مدل خازن الکترولیتی تانتولیومی
  • خازن الکترولیتی آلومینیومی

خلاصه مطالب

خازن ها در سیستم موبایل از نقش بسیار کاربردی برخوردار هستند که موجب افزایش میزان تقاضا تولید این قطعات شده است. البته این قطعه وابسته به نیاز سیستم موبایل و نوع آن ها تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: امکان کلیک راست وجود ندارد

شماره‌های تماس:
۶۶۷۲۸۸۰۱
۶۶۷۲۸۲۹۶
۶۶۷۴۴۶۹۸
۶۶۷۵۰۷۰۳

● ساعات کاری: از ۹:۳۰ صبح تا ۷ عصر
● به جز روزهای تعطیل

درج پیام در سایت

● شماره واتس اپ فروشگاه:
09358121259
● شماره واتس اپ فروش:
09129232704
● شماره واتس اپ فروش:
09351149565
● شماره واتس اپ بازرگانی:
09057191831

درج پیام در سایت