همه چیز درباره خازن های تانتالیوم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بررسی کاربرد و ساختار خازن های تانتالیوم

خازن های تانتالیوم یکی از پر مصرف ترین نوع خازن های الکترولیتی هستند. این سازه ها برای توان و مقاومت به نسبت معمولی مورد استفاده قرار می گیرند و می توان در برد های متوسط از آن ها بهره مند شد.

انواع خازن الکترولیتی / خازن خاص و انواع خازن های کاربردی

این قطعات به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت اجرا  توان کارکرد در ولتاژ متوسط و گنجایش جریان بالا را نخواهند داشت.

پوشش دهی خازن های مذکور

خازن های معرفی شده به نام خازن تانتال شناخته می شود. این سازه الکترولیتی دارای لایه ای از جنس تانتال خواهد بود که موجب تمایز آن با سایر خازن های موجود خواهد شد.

خازن های تانتال بر خلاف سایر خازن های معرفی شده دارای وزن بسیار ناچیز خواهند بود، چنین قابلیتی موجب شده است که این سازه ها مورد مناسبی برای استفاده در سازه های صنعتی باشند.

مقایسه خازن های تانتال با آلمینیومی

این نوع خازن های منحصر به فرد در مقابل خازن های آلمینیومی قرار خواهند گرفت. همانطور که اشاره شد، این نوع خازن ها دارای وزن بسیار کمی خواهند بود که به نسبت خازن های آلمینیومی نیز دارای وزن ناچیز می باشند.

همچنین ساختار این سازه ها به گونه ای طراحی شده است که دارای طول عمر بسیار بیشتری به نسبت سایر سازه های مشابه هستند.

معایب خازن های مذکور

همانطور که اشاره شد، این سازه های منحصر به فرد الکترولیتی دارای ویژگی های بسیار منحصر به فردی هستند. با این حال بروز برخی از عیب ها و نقص ها برای تهیه این سازه ها دور از انتظار نخواهد بود. با در نظر داشتن قابلیت های منحصربه فرد، این خازن ها دارای قیمت بسیار بالا تری به نسبت سایر سازه های مشابه هستند.

همچنین فاقد قابلیت تحمل جریان های شارژ و دشارژ را بوده و چنین ویژگی موجب بروز محدودیت هایی در مصرف آن ها می باشد.

خوانایی اطلاعات روی خازن

بر روی تمامی ابزار ها و تجهیزات متصل بر روی صفحه های (IC) اطلاعات و اعدادی درباره مشخصات فنی و یا میزان قدرت سازه ها ثبت شده است. بر روی خازن های تانتال نیز سه نوع علامت مجزا ثبت می شود.

عدد های ثبت شده بر روی سطح این سازه ها نشانه ای از ضریب تصاعد و اعداد اصلی خواهند بود. به صورت کلی می بایست در نظر داشت که این اعداد نمایانگر ظرفیت خازن ها خواهند بود.

علت استفاده از پوشش تانتالیوم

همانطور که اشاره شد، استفاده از لایه های نازک تانتالیوم موجب نامگذاری این سازه های الکترولیتی شده است. علت استفاده از چنین پوشش نازکی افزایش فرکانس های خازن می باشد.

این پوشش دهی موجب می شود که خازن های معرفی شده دارای بیشترین میزان دوام و بازده مفید باشند. البته دلیل گرانی قیمت این نوع خازن ها نیز به علت وجود تانتال خواهد بود.

خلاصه مطالب

خازن های تانتالیوم از کاربردی ترین و با دوام ترین سازه های الکترولیتی محسوب می شوند. این سازه های منحصر به فرد دارای وزن بسیار سبکی خواهند بود که موجب تناسب کاربری برای استفاده در تکمیل صفحه های (IC) محصولات خانگی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: امکان کلیک راست وجود ندارد

شماره‌های تماس:
۶۶۷۲۸۸۰۱
۶۶۷۲۸۲۹۶
۶۶۷۴۴۶۹۸
۶۶۷۵۰۷۰۳

● ساعات کاری: از ۹:۳۰ صبح تا ۷ عصر
● به جز روزهای تعطیل

درج پیام در سایت

● شماره واتس اپ فروشگاه:
09358121259
● شماره واتس اپ فروش:
09129232704
● شماره واتس اپ فروش:
09351149565
● شماره واتس اپ بازرگانی:
09057191831

درج پیام در سایت